Announcement

Collapse
No announcement yet.

2022 Tips, og spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2022 Tips, og spørsmål

    Hei. Jeg var tidligere medlem i gamle norcan. Første post her. Jeg kunne tenke meg å prøve ut en guerilla grow med autoflower frø. Om jeg husker riktig er det snakk om Gorilla glue fra fastbuds, en pineapple haze/ haze fra rqs, og muligens blackberry OG fra fastbuds. Alle autos.
    Jeg har prøvd meg litt med en auto plante før. Northern lights fra rqs. Hadde den hjemme under ett lite vanlig plantelys på natten, og i solen på balkongen på dagen. Fikk liten spider mites infeksjon seint i flower. treatet det, og det forsvant.

    (spørsmål) Fikk jeg dette pga. jeg lot den stå ute f.eks.? Ellers ble det greie resultater.

    Så jeg reacher ut til mer erfarne spillere, og har noen spørsmål.
    -Hva tenker dere er fremgangsmåten i et vestlandsklima?
    -Hva kan jeg forvente blir utfordringene?
    -Hvilke resultater kan jeg forvente av arbeidet? (Vet utendørs kan gi gode resultater)
    -Hvordan starter man prosessen med å sette stilklingene ut?
    -Hvilke frø kan potensielt ha bedre genetikk for utendørs på vestlandet, og er autos i det hele tatt bra for det?

    Ha en god kveld!
    Last edited by smyg; 24 February 2022, 03:32.

  • #2
    Hei Smyg!

    Gøy at du har begynt å tenkte på utendørs sesongen. Vestlandsklima er ganske vått og kan by på mange problemer, men med litt forarbeid og flaks kan man få til det meste.
    Jeg ville begynt med å skaffe noen veldig tidligblomstrende autoflowers, helst små i størrelsen. Dette for å minimere mulighetene for mugg.
    Finn en høyde i terrenget med sørvendt helling og sett plantene så lunt og godt du får til. Det lønner seg ofte å bære inn god plantejord.. Du kan selfvølgelig være heldig å finne en spot hvor jorda er god, men det hører sjeldenheten til.
    Du bør time spiringa med vårtempen. Start de inne i et vindu sent i april/tidlig mai og sett de ut i løpet av mai når tempen er trygt over 0 nattestid. Jeg har brukt en del dassruller som potter til å starte plantene i de siste årene, da slipper jeg å stresse røttene ved å ta av potte ved utplanting. Og tenk numbers game... Autoflowere som blir ordentlig ferdig i norge er små, typ 10-20 gram pr plante. Men har du et felt med 30-40 så får du en god høst alikevel.

    Rekker ikke skrible ned mer nå.. har en avtale om 10 min... shhh

    Godt å se deg tilbake på norcan!

    -Tricko


    Click image for larger version

Name:	58VHmWr.jpg
Views:	322
Size:	77.7 KB
ID:	47

    Comment


    • #3
      Så kult at er flere fra gamle Norcan her!

      Angående dine spørsmål så har jeg selv dyrket, krysset og solgt autos. Men dette var i Spania og ikke i Norge. Men jeg kan gjerne ta meg tid til å gi deg noen tilbakemeldinger hvis du vil?

      Skal også sies at Tricko har noen veldig bra poeng her

      Comment


      • #4
        De gamle er eldst har jeg hørt. Auto eller ruderalis som det heter er et must i norsk klima utendørs. Hei Kirby

        Comment


        • #5
          Vurderer å teste en utegrow selv til neste år, noen som har forslag til en jordblanding som holder med næring start to finish? Helst som jeg slipper å blande selv.

          Comment

          Working...
          X